Príprava najlepšej slovenskej triatlonistky Romany Gajdošovej je už v plnom prúde

Príprava najlepšej slovenskej triatlonistky Romany Gajdošovej je už v plnom prúde

Novinka 15.01.2021, zobrazené 406x

Najúspešnejšia triatlonistka na Slovensku Romana Gajdošová už zajtra zahajuje prvý prípravný kemp v tomto roku. Za lepšíme tréningovými podmienkami odletela na Kanárske ostrovy, kde bude trénovať na posledné preteky pred OH v Tokiu.

Ako by si zhrnula uplynulú sezónu ?

"Uplynulá sezóna bola veľmi nečakaná, krátka, intenzívna, ale aj zábavná. Pre mňa konkrétne to bolo viac času stráveného doma, viac pretekov na Slovensku a možnosť vyskúšať si aj niečo nové. Mohla som si zapretekať na dvoch kros-triatlonoch, bežeckom ultra-traile a do tréningu som zakomponovala kolieskové korčule na ktorých som stála naposledy asi pred desiatimi rokmi (smiech). Ku koncu leta sa rozbehli aj medzinárodné preteky a zrazu bolo každý týždeň niečo, takže som sa vypretekala dosýta".

Ako hodnotíš jednotlivé preteky? Kde sa ti najviac darilo a kde naopak najmenej?

"Najlepšie výsledky som dosiahla na MČR v Příbrami, kde sa išiel bezhákový olympijský triatlon a samú ma prekvapila moja silná cyklistika a solídny beh. Ďalej MSR v Žiline, kde bol hákový olympijský triatlon. Zišla sa tam slovenská ženská špička a s dievčatami sme sa naháňali až do cieľa. Ja som bola spokojná so svojím plávaním a rýchlym behom, nie každý deň sa podarí zabehnúť 10 km v triatlone pod 37minút. Na druhej strane na veľkom finále v Hamburgu som očakávala viac. Bola som sklamaná, že som na behu toľko stratila. Bežala som 5km za 17:40, dokonca som vybiehala 3. zo svojho balíku, ale vo svetovej špičke čas 17:40 nič neznamená (35.miesto).  Je potrebné ísť aspoň pod 17minút".

2020 Karlovy Vary ITU Triathlon World Cup | jeden z najnáročnejších svetových pohárov

Ako sa momentálne pripravuješ?

"Do polovice januára som sa pripravovala na Slovensku a v Brne. Ak bola možnosť chodila som na bežky, inak klasicky beh a bicykel. Kvôli zatvoreným bazénom a posilňovniam sa však presúvam na Kanárske ostrovy, kde by som mala ostať až do začiatku marca. Tam už bude príprava viac špecifická, intenzívnejšia a smerovaná na prvé kvalifikačné preteky, ktoré sú 21.3. v Miyazaki (JAP)".

V súčastnosti prepadlo veľmi veľa športovcov virtuálnemu programu od Zwift. Patríš aj ty medzi nich?

"Mňa Zwift zatiaľ veľmi nechytil, málo kedy mám tréning bez úlohy, vždy je tam nejaký motív, k tomu si pustím film alebo seriál a idem (smiech). Keď ma čaká po behu iba vyjazdenie snažím sa využívať valce, aby som zlepšila efektivitu šliapania".

 

Pri tom výdaji kalórii si môžeme dovoliť zjesť takmer hodičo

Ako zvládaš fungovať bez bazéna, respektíve ako funguješ s obmedzeniami? Nahrádzaš ho niečím iným?

"V novembri sme stihli absolvovať tri týždne v Chorvátsku, kde sa dalo normálne plávať. Po návrate boli v Brne týždeň zatvorené bazény, ktoré ešte na 2 týždne v decembri otvorili, takže sme zas makali. Počítam, že mi potrvá 3 týždne kým sa dostanem do normálnej formy a potom dúfam, že budú stačiť 3-4 týždne, aby som sa dostala do pretekárskej formy.

Plávanie sa bez vody nedá nahradiť, posilňovanie síce pomôže zachovať silu, ale cit pre vodu aj tak strácam. Beh a bicykel trénujem bez obmedzení, posilku svojpomocne doma. Je smutné, že na Slovensku nie je možnosť, aby sa profesionálni športovci mohli naďalej venovať svojej práci". 

Spestrenie zimnej príravy na skialpoch

 

Keďže sa situácia stále mení čo sa týka pretekov a obmedzení v tréningu, nemáš pocit, že ti chýba motivácia?

Nechýba, viem, že moje súperky po celom svete trénujú tiež a to ma motivuje nenechaj si ich výkonnostne odskočiť. Aj na Slovensku mám dosť motivácie. Minulý rok sme všetci videli perfektné bežecké výkony Megi Bičanovej a kvalitné pretekanie Ivany Kuriačkovej, som rada, že sa u nás zdvíha konkurencia.

 

Už máš načrtnutý predbežný plán na nadchádzajúcu sezónu?

"Plán je absolvovať všetky kvalifikačné preteky (SP Miyazaki, SP Huatulco, WTS Chengdu,  SP Osaka, WTS Yokohama, SP Arzachena, WTS Leeds). Popri tom pravdepodobne nebude priestor na iné preteky. Po ukončení kvalifikácia ostáva pár týždňov na oddych a prípravu na Olympiádu. Po Olympiáde ma čakajú Majstrovstvá sveta v Kanade. Som však pripravená na zmeny, v tomto období to inak ani nejde. Nevieme ani čo bude za dva týždne, takže musíme byť flexibilní. Pre všetkých to bude rovnaké".

Tréningy na dráhe sú jedny z najťažších, ale aj najefektívnejších

 

Aké sústredenia plánuješ? Chystáš sa aj do nadmorskej výšky?

"Pokiaľ sa plán pretekov nezmení, tak to bude 6 týždňové sústredenie na Kanárskych ostrovoch a potom možno 3 týždňové sústredenie v Huatalcu (Mexiko), kvôli aklimatizácii a eliminovaniu zbytočného cestovania. Je tam veľmi teplo, dá sa tam behať a bicyklovať a tiež je to tam celkom bezpečné, čo je pre nás dôležité. Posledné sústredenie by malo byť tesne pred Olympiádou v júli, ale na mieste sme sa ešte nedohodli. Do výšky tento rok možno ani nepôjdem, aklimatizácia trvá dosť dlho a nemá to pre mňa až taký prínos ako pre iných športovcov".

Veríme, že olympijské hry sa tento rok uskutočnia, ako to celé vnímaš ty?

"Presne...ten otáznik je tam správne (smiech), pripravujem sa na ňu, všetko smeruje do Tokia, tak dúfajme, že bude. Ja sa snažím byť najlepšia aká môžem byť, bez ohľadu na Olympiádu. Je to predsa len plánovaný vrchol sezóny 2021, ale aj keby sa zrušila, chcem sa výkonnostne posúvať vpred a byť pripravená na ďalšie preteky, ktoré budú. Olympiádou moje triatlonové ciele nekončia".

Olympic test event Tokio 2019, 45. miesto

 

V Tokiu si už absolvovala v roku 2019 testovacie preteky. Aké podmienky ťa čakajú?

"V Tokiu bude v období olympijských hier veľmi horúco. Vzduch cez 30 stupňov a teplota vody mala počas test eventu 29 stupňov. Taktiež je tam aj veľká vlhkosť, takže nás čakajú náročné podmienky. Počas testovacích pretekov som bežala skoro celý čas s ľadom v rukách (kvôli ochladzovaniu), ktorý bol zauzlený v odstrihnutých silonkách  Aj kvôli aklimatizácii, aj kvôli karanténnym opatreniam by sme mali byť v Tokiu asi 10 dní pred pretekmi. Takže plávanie v kafíčku (smiech) a rovinatá cyklistika namotaná v meste, ktorá je dosť technická. Veľké množstvo zákrut, prechádzanie cez obrubník a prechod po rampe ponad pláž. Preto bude dôležité byť v prednej polovici skupiny. Beh je úplná placka. Čiastočne sa beží pomedzi vysoké budovy, tak snáď aspoň tam bude trošičku tieňu".

 

 

 

 

 

Plavecké tréningy

Plavecké tréningy

Staň sa triatlonistom

Staň sa triatlonistom

Tímový spot

Staň sa fanúšikom

Partneri

pridajte sa k nám
Tučková 9 821 05 Bratislava IČO: 42179203 DIČ: 2034470306